Server Issues Continue

애증(愛憎): Love and Hate.

愛憎. Pronounced as “ae jeung” in Korean, this word encapsulates ‘love’ and ‘hate’ in one convenient package. And it describes perfectly my relation with the server attached to my game. Love and hate. As I described in a previous post, the Deadlock issues with our server have yet to be taken care of. Piece by piece I feel like I’m uncovering the reason for these issues, but there’s still a long way to go. Even though there are a ton of important things to do, the server comes first, because without the server the core premise of this game fails. (The game is about playing minesweeper with friends). In other words, I love/hate the server. Haha…

Still, as I go down my tasklist, each time I’m able to cross something off I feel a bit more positive. Step by step, we will release Spirit Sweeper to the world. Of course, one important part of releasing a game is to register it on the major app stores. Right now I’m in the process of registering on Google Play and iTunes. It’s actually my first time doing it on my own, and I was surprised to see that the two processes are a bit different. (I had thought all I needed was to prepare a description.) I’ve listed the differences below:

  • iTunes requires keywords, descriptions, and game screenshots for all the different iOS devices, in their respective dimensions. And of course, the iTunes process of accepting apps takes a lot longer, usually about two weeks, so you have to prepare for that when setting up your launch schedule.
  • On the other hand, Google Play does not require a separate keyword section. Instead, the keywords should be included into the description, making it much like standard search engine processes. This meant that we had to re-write the description to include the keywords. Also, Google Play requires a short, 80 character description that’s not required by Apple. Finally, Google Play games can be launched directly. This can be both good and bad, since Google Play won’t check for bugs on their side. But we’ve run some beta tests, so hopefully this won’t be an issue.

Let’s talk a bit about food. As a startup, there are times when we just forget to eat. Thankfully, our office is located on a university campus as part of their startup initiative, so we can eat at the campus cafeteria, which usually serves Korean food. Sometimes we order other things, like burgers… but usually, we eat pizza. Pizza, pizza, pizza… today we ordered from Papa John’s since their pizzas are quite delicious. In fact, we’ve gathered enough loyalty points at Papa John’s that we’ve eaten 3 pizzas for free already! Haha.

That’s all for today. Thanks everyone!

(愛憎): Love and Hate.

애증. 개발자와 서버의 관계를 지칭하는 단어다. (물론 개인적인 의견이지만) 서버의 DeadLock 부분이 아직 해결되지 않았다. 조금씩 실마리를 잡아가고 있지만 완전히 해결하기까지는 아직 갈 길이 멀어 보인다. 그밖에 해야 할 일들이 산적해있어도 서버문제는 지금 해결하지 않으면 출시 후에 유저 접속량을 감당하지 못한다. 결코 무시할 수 없는 문제. 서버와는 언제쯤 사이가 좋아질 수 있을까? 하하…T.T

준비: 애플 앱스토어 구글플레이 출시의 차이점

그래도 업무 리스트를 한 줄, 한 줄 지워갈 때마다 위안이 된다. 스피릿 스위퍼를 세상에 선보일 날까지, 느리지만 한 발자국씩 다가서는 느낌이다. 오늘은 앱스토어 등록 준비에 초점을 맞추고 있다. 검색 키워드와 게임 소개텍스트만 있으면 될 줄 알았는데, 애플 앱스토어와 구글 플레이스토어에서 요구하는 사항이 달라서 이것저것 신경 쓸 일이 많다. 먼저 iOS는 이미지와 키워드, 게임소개텍스트가 필요하다. 아, 필요한 이미지마다 규격 사이즈가 정해져 있어서 일일이 맞추는 것도 일이다. 그리고 애플 자체에서 진행하는 검수과정을 통과해야 출시 가능하므로, 출시일을 결정했다면 검수기간을 넉넉히 잡고 준비해야 한다. 한편 구글플레이는 올리면 그 즉시 출시다. (하지만 스피릿 스위퍼는 베타출시를 먼저 진행해서 문제점 등을 체크할 계획이다.) 또 다른 차이점은, 구글플레이에는 키워드를 따로 넣는 섹션이 없어서 게임 소개텍스트(4000자) 안에 키워드가 잘 ‘녹아’있어야 한다. (그래서 구글용으로 다시 썼다 T.T) 아! 그리고 80자 길이의 짧은 소개글이 필요하다는 점도 기억하길!

피자: 나의 일용할 양식

사무실에서 일을 하다 보면 밥을 제때 챙겨먹기 어렵다. ‘일’이란 녀석을 한 놈 해치우면 다른 놈을 또 데려오기 때문에 T.T 오늘도 파파존스 피자를 시켰다. 점심 메뉴는 주로 간단하게 해결할 수 있는 것으로 선택한다. 피자, 햄버거, 피자, 가끔 학생식당(campus cafeteria), 피자, 피자, 피자… 한 판 사면 쿠폰 한 개가 따라오는데 그 쿠폰을 모아서 공짜 피자 3판을 먹었다. 흐흐흐.. 암튼, 오늘도 쿠폰 한 개 득템!

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